Фізичний брей-ринг

Виховний захід на тему “Фізичний брейн-ринг”

Тема: Фізичний брейн-ринг.
Мета: перевірити вміння студентів логічно мислити, застосовувати всі свої знання до розв’язування задач на кмітливість, розвивати увагу студентів, виховувати в них дружелюбність, повагу до своїх товаришів, поглибити знання студентів у галузі фізики.
Вступ.
Ведучий: Вітаю усіх, хто сьогодні завітав до нас на гру “Фізичний брейн-ринг”. Як на мою думку, то ви не пошкодуєте, тому що вас буде нагода познайомитися з фізикою не як сухою, а як з цікавою наукою, її широким застосуванням. Сьогодні у вас буде нагода одержати більше цікавої інформації, і дізнатися велику широту можливостей цього розділу науки. І основне, ради чого ми тут зібралися – позмагатися в кмітливості та обізнаності цього цікавого предмету.
Перед тим, як почати змагатися у кмітливості та обізнаності нам необхідно вибрати суддів, котрі будуть оцінювати правильні та найдокладніші відповіді та спостерігачів у залі котрі слідкуватимуть за тим, щоб із залу не було підказок. Кожній з команд, які беруть участь у сьогоднішньому фізичному брейн-рингові необхідно вибрати капітана команди і придумати своїй команді фізичну назву.
А тепер перейдемо до основного етапу нашої гри. Зараз прозвучать запитання. За кожне запитання дається один бал і на його обговорення дається одна хвилина. Кожну відповідь потрібно обґрунтовувати. Неправильно обґрунтована відповідь вважається невірною. Перемагає команда, котра першою набере шість балів. Гра триває три раунди. Якщо обидві команди дали невірну відповідь, то у наступному раунді розігрується два бали. Капітанам перевірити справність приладів для подачі сигналу. Гра почалась. (звучить гонг).

Перший тур.
От і все готово, почнемо, бажаю успіхів учасникам гри. Будьте будь-ласка уважні. Отже:
Запитання 1. Запишіть будь-ласка одиниці вимірювання питомого опору.
В-дь:.
Запитання 2. Як позначається на схемах лампочка?
В-дь:
Запитання 3. Як обчислити опір провідника за законом Ома?
В-дь: .
Запитання 4. Який реостат називається повзунковим?
В-дь: Це реостат, опір якого ми змінюємо плавно.
Запитання 5. Як обчислити опір провідника, коли маємо питомий опір, довжину провідника та площу поперечного перерізу?
В-дь: .
Запитання 6. Запишіть будь-ласка одиниці вимірювання сили струму.
В-дь: А (ампер).
Другий тур.
Запитання 1. Яка різниця між повзунковим та речаговим реостатом?
В-дь: : опір повзункового реостата ми змінюємо плавно, а речагового – стрибкоподібно.
Запитання 2. Запишіть закон Ома для ділянки кола (означення).
В-дь: Сила струму в однорідній ділянці кола прямо пропорційна напрузі на кінцях цієї ділянки і обернено пропорційна її опру.
Запитання 3. Запишіть будь-ласка одиниці вимірювання опору.
В-дь: Ом.
Запитання 4. Як позначається схематично ключ?
В-дь:
Запитання 5. Запишіть закон Ома для ділянки кола (формулу).
В-дь: .
Запитання 6. Напишіть означення та формулу для напруги.
В-дь: Напруга визначає роботу, яку виконує електричне поле при перенесенні заряду 1 Кл на даній ділянці кола.
Третій тур.
1. Запитання 1. Як схематично позначається реостат?
В-дь:
Запитання 2. Напишіть формулу для струму відносно заряду.
В-дь: .
Запитання 3. Запишіть будь-ласка одиниці вимірювання напруги.
В-дь: В (вольт).
Запитання 4. Напишіть формулу для обчислення роботи електричного струму.
В-дь: .
Запитання 5. Напишіть формулу для обчислення потужності електричного струму.
В-дь: .
Запитання 6. Напишіть формулу для обчислення кількості теплоти, що виділяється у провіднику зі струмом.
В-дь: .
Четвертий тур.
Запитання 1. Морська вода густіша за річкову. Як змінюється осадка корабля, коли він виходить з річки в море?
В-дь: Зменшується.
Запитання 2. Чому біля поверхні Землі атмосферний тиск найбільший?
В-дь: Густина атмосфери більша.
Запитання 3. Чому для зниження повітряної кулі необхідно випустити з неї частину гелію чи водню? (Для цього е спеціальні клапани)
В-дь: Для зменшення об’єму.
Запитання 4. Чому мисливські лижі роблять Ширшими, ніж спортивні?
В-дь: Для зменшення тиску.
Запитання 5. Чи діє закон Архімеда в невагомості? Обґрунтувати.
В-дь: Не діє. Тіла невагомі.
Запитання 6. Чому склянка, вимита теплою водою і поставлена догори дном на клейонку, якою накритий стіл , щільно пристає до клейонки?
В-дь: Повітря в стакані охолоджується і тиск зменшується.
П’ятий тур.
Запитання 1. Чому не можна гасити нафту чи гас водою під час їх горіння?
В-дь: Вони плавають на поверхні води.
Запитання 2. Як змінюється тиск газу в герметичне закритій посудині з підвищенням температури? Чому?
В-дь: Збільшується, бо збільшується швидкість руху молекул.
Запитання 3. Щоб підводний човен занурився у воду, частину його об’єму заповнюють водою. Чи змінилася при цьому маса човна? Чи змінилася при цьому виштовхувальна сила води? Що тепер більше: виштовхувальна сила чи сила тяжіння, яка діє на човен?
В-дь: Змінилась маса, не змінилась сила, FT>FA.
Запитання 4. Чому кропива навіть при слабенькому дотику легко розрізає клітини тіла людини?
В-дь: Тонкі сторони листочків, а тиск високий.
Запитання 5. Підводний човен сплив на поверхню води в Північному Льодовитому океані і обледенів. Важче чи легше буде йому тепер опускатися під воду?
В-дь: Важче буде опускатися під воду.
Запитання 6. Чи можна за допомогою гумового шланга з тонкими стінками значно розрідити газ в якій-небудь посудиш? Чому?
В-дь: Ні, атмосферний тиск їх стисне.
Заключний і вирішальний тур.
Запитання 1. . Старогрецький учений Арістотель, доводячи невагомість повітря, зважував шкіряний мішок без повітря і той самий мішок з повітрям. Вага в обох випадках була однакова. Чого не врахував Арістотель, вважаючи на основі цих дослідів, що повітря невагоме?
В-дь: Арістотель не врахував виштовхувальну силу, яка дорівнює вазі повітря.
Запитання 2. Чому під час польоту на літаках не рекомендується мати в кишені авторучки з чорнилом?
В-дь: Витече чорнило.
Запитання 3. Учень вважає, що під час занурення тіла в рідину його вага зменшується. Обґрунтувати хибність висновку учня.
В-дь: . Вага – міра взаємодії тіла з опорою, зумовлена силою тяжіння; Під час занурення тіла, підвішеного до гачка динамометра, в рідину послаблюється його взаємодія з гачком динамометра, але ж виникає взаємодія тіла з другою опорою – рідиною.
Запитання 4. Що змушує рухатись рідину за поршнем медичного шприца?
В-дь: Атмосферний тиск.
Запитання 5. Чому повітряна куля, досягнувши деякої висоти , перестає підніматися? Що робить астронавт, щоб піднятися вище?
В-дь: Зменшується сила піднімання, викидає баласт.
Запитання 6. Під час пострілу в круто зварене яйце в ньому утворюється отвір. Чому ж під час пострілу в сире яйце воно розлітається в усіх напрямках?
В-дь: Рідина передає тиск у всі сторони однаково.
Ось і закінчився наш “Фізичний брейн-ринг”. Усі ми вітаємо переможців, а також їх опонентів, котрі були гідними суперниками.
До побачення, всього найкращого!

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.